Regimul zilnic al Grădiniței cu Program Prelungit nr. 3 Iași
ORA |
NIVEL I (3-5ani) |
ORA |
NIVEL II(5-6 ani) |
06:00 – 08:30 |
Igienizarea spațiilor ADP: Primirea copiilor – deprinderi specifice ALA: Activități liber alese Tranziții |
06:00 – 08:30 |
Igienizarea spațiilor ADP: Primirea copiilor – deprinderi specifice ALA: Activități liber alese Tranziții |
08:30 – 08:45 |
ADP: Rutină – Servirea Micului dejun |
08:30 – 08:45 |
ADP: Rutină – Servirea Micului dejun |
08:45 – 09:00 |
ADP: Rutină: Întâlnirea de dimineață. Rutină și tranziție |
08:45 – 09:00 |
ADP: Rutină: Întâlnirea de dimineață. Rutină și tranziție |
09:00 – 09:30 |
ALA: Activități liber alese pe centre de interes. Tranziții: |
09:00 – 09:30 |
ALA: Activități liber alese pe centre de interes. Tranziții: |
09:30 – 10:00 |
ADE: Activități pe domenii experiențiale |
09:30 – 10:00 |
ADE: Activități pe domenii experiențiale |
10:00 – 10:15 |
ADP: Rutină – Servirea gustării (legumă, fruct, semințe) |
10:00 – 10:15 |
ADP: Rutină – Servirea gustării (legumă, fruct, semințe) |
10:15 – 11:45 |
ADP – Activități de dezvoltare personală: - activități opționale – activități recreative și de relaxare Rutină și tranziție: În aer liber!/Poftiți la joc! |
10:15 – 11:45 |
ADP – Activități de dezvoltare personală: - activități opționale – activități recreative și de relaxare Rutină și tranziție: În aer liber!/Poftiți la joc! |
11:45 – 12:30 |
ADP: Rutină – Masa de prânz (deprinderi specifice) |
11:45 – 12:30 |
ADP: Rutină – Masa de prânz (deprinderi specifice) |
12:30 – 15:00 |
ADP: Activități de dezvoltare personală: Rutină și tranzitie: Ne pregătim să ne relaxăm! Activități de relaxare - Somnul copiilor |
12:30 – 15:00 |
ADP: Activități de dezvoltare personală: Rutină și tranzitie: Ne pregătim să ne relaxăm! Activități de relaxare - Somnul copiilor |
15:00 – 16:30 |
ALA:Jocuri și activități alese – jocuri de dezvoltare a aptitudinilor; ADE:Activități pe domenii experențiale; Activități recuperatorii pe domenii experențiale; ADP: Activități de dezvoltare personală: din nou la joacă! |
15:00 – 16:30 |
ALA: Jocuri și activități alese – jocuri de dezvoltare a aptitudinilor; ADE:Activități pe domenii experențiale; Activități recuperatorii pe domenii experențiale; ADP: Activități de dezvoltare personală: din nou la joacă! |
16:30 – 18:00 |
ADP: Rutină – Plecarea copiilor acasă; Igienizarea spațiilor |
16:30 – 18:00 |
ADP: Rutină – Plecarea copiilor acasă; Igienizarea spațiilor |
Director, Prof. Iuliana Moșneagu
Instituție beneficiară proiect POIM
"Școala mediu sigur și sănătos de învățare"
143400
http://www.isjiasi.ro/documente/comunicate/Comunicat_de_Presa2_inchidere%20POIM143400.pdf
229
- frontal, în grupuri mici, în perechi și individual și a strategiilor de învățare.
- oferirea unui mediu educațional de contexte și situații de învățare diverse, care să solicite implicarea copilului sub mai multe aspecte: cognitiv, emoțional, social, motric.
Principiul învățării bazate pe joc
- este activitatea copilului prin care acesta se dezvoltă natural, prin urmare trebuie să stea la baza conceperii activităților didactice de toate tipurile.
Principiul parteneriatului cu familia și cu comunitatea
- este necesar ca între educatoare și familie să se stabilească relații de parteneriat, care să asigure continuitate și coerență în demersul educațional; familia reprezintă un partener activ, nu doar receptor al informațiilor furnizate de educatoare referitoare la progresele realizate de copil; totodată, este importantă înțelegerea valorii educației pentru comunitate și participarea comunității la procesul educațional, în perioada timpurie.
- organizarea activităților ține cont de ritmul propriu de dezvoltare a copilului, de nevoile sale, asigurându-se libertatea copiilor de a alege activități și sarcini în funcție de nevoile lor.
Misiunea grădiniței
18
8
PERSONAL NEDIDACTIC
2
PERSONAL AUXILIAR
Grădinița P.P. Nr. 3 va deveni una din grădinițele dorite din regiune, apreciată de copii, părinți și comunitatea locală pentru eficiența activităților instructiv-educative, pentru autonomia, încrederea și creativitatea dobândite de preșcolarii noștri, esențiale pentru integrarea în societate.
prima grădiniță din Iași care aplică alternativa Step by Step la grupe.
gata să ofere educație de calitate copilului tău.
implicată în proiecte legate de comunitate.
prietenoasă cu natura.
spațiu dedicat copilului pentru liniște și învățare.
ACTIVITATEA PE CENTRE ÎN ALTERNATIVA STEP BY STEP
Centrul CONSTRUCȚII - noi ne jucăm cu cuburi sau alte jucării cu care putem construi. Ceea ce ne atrage la acest centru este creativitatea și distracția. Centrul cu materiale de construcții ne stimulează dezvoltarea și progresul educațional prin intermediul construcțiilor de clădiri, al formării noțiunilor de înălțime, greutate și formă.
Centrul JOC DE ROL - Aici, noi ne jucăm de-a oamenii mari și învățăm să interpretăm noi roluri. De asemenea, învățăm cum să relaționăm unii cu alții, exprimându-ne emoțiile și sentimentele, legăm prietenii și învățăm cum să le păstrăm.
Centrul ARTĂ - Aici, noi creăm colaje, modelăm, pictăm, desenăm cu materiale de calitate (plastilină, pastă de modelat, lut, deșeuri textile) și instrumente specifice (foarfeci, creioane, pensule, spatule).
Centrul ȘTIINȚĂ - Este spațiul în care preșcolarii fac experimente și descoperiri. Sunt încurajați să utilizeze instrumente specifice de cercetare: microspcop, lupă, materiale din natură. În cadrul acestui centru, preșcolarii își dezvoltă gândirea logică, pentru înțelegerea relațiilor dintre obiecte și fenomene.
Centrul ALFABETIZARE - Aici, putem să vă ascultăm poveștile, poeziile, ne putem uita împreună la cărți. Ne place foarte mult să ne confecționăm singuri cărți din foi veline, să scriem, să citim, ceea ce ne ajută la dezvoltarea independenței și conștientizarea propriilor competențe pe măsură ce dobândim “competențe literare“.
Centrul NISIP ȘI APĂ - Ne place să ne stropim, să umplem găletușele și să turnăm apă în ele, să facem jucăriile să plutească ori să se scufunde. În nisip ne place să săpăm, să cernem și să îngropăm. Combinăm nisipul cu apa și modelăm, construim și facem tuneluri.
Centrul JOC MANIPULATIV - Jocul de reconstituire de imagini ne ajută să înțelegem conexiunile spațiale, ne dezvoltă priceperea în a rezolva diferite probleme, ne perfecționează coordonarea oculo-motorie.