Repartizarea pe ture a cadrelor didactice de la Grădinița cu Program Prelungit nr. 3, structură a Școlii Gimnaziale „Vasile Conta”, Iași
| Grupa |
Tura 1 (07:30 - 12:30) |
Tura 2 (12:30 -17:30) |
| Mică A |
Panainte Anca Elena |
Petrișor Mariana |
| Mijlocie A |
Ailincăi Maria Narcisa |
Sofa Carmen Lenuța |
| Mare A |
Cadăr Ionela Laura |
Vieru Garofița Mihaela |
| Mică B |
Puiu Roxana Maria |
Socoleanu Delia Ana |
| Mijlocie B |
Ionescu Alina Elena |
Șurpănelu Zîna |
| Mare B |
Ciotloș Cristina |
Antoche Claudia |
| Mică C |
Lucaci Suzana Elena |
Mihoci Ana Maria |
| Mijlocie C |
Vîrlan Alina Elena |
Balan Adelina Mădălina |
| Mare C |
Moșneagu Iuliana |
Rusu Roxana |
Programul zilnic în alternativa Step by Step al Grădinței cu Program Prelungit nr. 3,
structură a Școlii Gimnaziale „Vasile Conta” Iași
An școlar 2025-2026
|
TURA |
NUMĂR DE ORE ACTIVITĂȚI DE ÎNVATARE
NIVEL I (37 - 60 luni) |
NUMĂR DE ORE ACTIVITĂȚI DE ÎNVATARE
NIVEL II (60 - 72 luni) |
| Dimineață 07:30 – 12:30 |
Jocuri și activități liber-alese 2 h ALA: Activități liber-alese (jocul liber) ALA 1: Jocuri și activități liber-alese pe centre de interes , tranziții ALA 2: Jocuri și activități liber-alese (joc de mișcare/joc distractiv/joc în aer liber)
Activități pentru dezvoltare personală 2 h ADP: Rutină - Servirea micului dejun- (deprinderi specifice) ADP: Întâlnirea de dimineață (activitate cu întreg grupul de copii) ADP: Rutină - Servirea gustării (deprinderi specifice ADP:Activități de dezvoltare personală: activități recreative și de relaxare /Momentul de lectură ADP: Rutină - Masa de prânz (deprinderi specifice) ADP: Rutina - „Ne pregătim să ne relaxăm!”
Activităţi pe domenii experiențiale 1 h |
Jocuri și activități liber-alese 2 h ALA: Activități liber-alese (jocul liber) ALA 1: Jocuri și activități liber-alese pe centre de interes , tranziții ALA 2: Jocuri și activități liber-alese (joc de mișcare/joc distractiv/joc în aer liber)
Activități pentru dezvoltare personală 1 ½ h ADP: Rutină - Servirea micului dejun- (deprinderi specifice) ADP: Întâlnirea de dimineață (activitate cu întreg grupul de copii) ADP: Rutină - Servirea gustării (deprinderi specifice ADP:Activități de dezvoltare personală: activități recreative și de relaxare /Momentul de lectură ADP: Rutină - Masa de prânz (deprinderi specifice) ADP: Rutina - „Ne pregătim să ne relaxăm!”
Activităţi pe domenii experiențiale 1 ½ h |
|
După amiază 12:30 – 17:30 |
Jocuri și activități liber-alese 2 h ALA: Activități liber-alese (jocul liber) ALA 1: Jocuri și activități liber-alese pe centre de interes , tranziții ALA 2: Jocuri și activități liber-alese (joc de mișcare/joc distractiv/joc în aer liber)
Activități pentru dezvoltare personală 2 h ADP: Rutina - Somnul copiilor (activități de relaxare)
Activităţi pe domenii experiențiale 1 h
|
Jocuri și activități liber-alese 2 h ALA: Activități liber-alese (jocul liber) ALA 1: Jocuri și activități liber-alese pe centre de interes , tranziții ALA 2: Jocuri și activități liber-alese (joc de mișcare/joc distractiv/joc în aer liber)
Activități pentru dezvoltare personală 1 ½ h ADP: Rutina - Somnul copiilor (activități de relaxare)
Activităţi pe domenii experiențiale 1 ½ h
|
Notă: Marți, fiecare tură desfășoară în unitate 3 ore de activitate de pregătire metodico-științifică (reflecție didactică, bune practici, soluții, adaptarea activităților la nevoile copiilor).
Instituție beneficiară proiect POIM
"Școala mediu sigur și sănătos de învățare"
143400
http://www.isjiasi.ro/documente/comunicate/Comunicat_de_Presa2_inchidere%20POIM143400.pdf
212
- frontal, în grupuri mici, în perechi și individual și a strategiilor de învățare.
- oferirea unui mediu educațional de contexte și situații de învățare diverse, care să solicite implicarea copilului sub mai multe aspecte: cognitiv, emoțional, social, motric.
Principiul învățării bazate pe joc
- este activitatea copilului prin care acesta se dezvoltă natural, prin urmare trebuie să stea la baza conceperii activităților didactice de toate tipurile.
Principiul parteneriatului cu familia și cu comunitatea
- este necesar ca între educatoare și familie să se stabilească relații de parteneriat, care să asigure continuitate și coerență în demersul educațional; familia reprezintă un partener activ, nu doar receptor al informațiilor furnizate de educatoare referitoare la progresele realizate de copil; totodată, este importantă înțelegerea valorii educației pentru comunitate și participarea comunității la procesul educațional, în perioada timpurie.
- organizarea activităților ține cont de ritmul propriu de dezvoltare a copilului, de nevoile sale, asigurându-se libertatea copiilor de a alege activități și sarcini în funcție de nevoile lor.
Misiunea grădiniței
18
8
PERSONAL NEDIDACTIC
2
PERSONAL AUXILIAR
Grădinița P.P. Nr. 3 va deveni una din grădinițele dorite din regiune, apreciată de copii, părinți și comunitatea locală pentru eficiența activităților instructiv-educative, pentru autonomia, încrederea și creativitatea dobândite de preșcolarii noștri, esențiale pentru integrarea în societate.
prima grădiniță din Iași care aplică alternativa Step by Step la grupe.
gata să ofere educație de calitate copilului tău.
implicată în proiecte legate de comunitate.
prietenoasă cu natura.
spațiu dedicat copilului pentru liniște și învățare.
ACTIVITATEA PE CENTRE ÎN ALTERNATIVA STEP BY STEP
Centrul CONSTRUCȚII - noi ne jucăm cu cuburi sau alte jucării cu care putem construi. Ceea ce ne atrage la acest centru este creativitatea și distracția. Centrul cu materiale de construcții ne stimulează dezvoltarea și progresul educațional prin intermediul construcțiilor de clădiri, al formării noțiunilor de înălțime, greutate și formă.
Centrul JOC DE ROL - Aici, noi ne jucăm de-a oamenii mari și învățăm să interpretăm noi roluri. De asemenea, învățăm cum să relaționăm unii cu alții, exprimându-ne emoțiile și sentimentele, legăm prietenii și învățăm cum să le păstrăm.
Centrul ARTĂ - Aici, noi creăm colaje, modelăm, pictăm, desenăm cu materiale de calitate (plastilină, pastă de modelat, lut, deșeuri textile) și instrumente specifice (foarfeci, creioane, pensule, spatule).
Centrul ȘTIINȚĂ - Este spațiul în care preșcolarii fac experimente și descoperiri. Sunt încurajați să utilizeze instrumente specifice de cercetare: microspcop, lupă, materiale din natură. În cadrul acestui centru, preșcolarii își dezvoltă gândirea logică, pentru înțelegerea relațiilor dintre obiecte și fenomene.
Centrul ALFABETIZARE - Aici, putem să vă ascultăm poveștile, poeziile, ne putem uita împreună la cărți. Ne place foarte mult să ne confecționăm singuri cărți din foi veline, să scriem, să citim, ceea ce ne ajută la dezvoltarea independenței și conștientizarea propriilor competențe pe măsură ce dobândim “competențe literare“.
Centrul NISIP ȘI APĂ - Ne place să ne stropim, să umplem găletușele și să turnăm apă în ele, să facem jucăriile să plutească ori să se scufunde. În nisip ne place să săpăm, să cernem și să îngropăm. Combinăm nisipul cu apa și modelăm, construim și facem tuneluri.
Centrul JOC MANIPULATIV - Jocul de reconstituire de imagini ne ajută să înțelegem conexiunile spațiale, ne dezvoltă priceperea în a rezolva diferite probleme, ne perfecționează coordonarea oculo-motorie.