Repartizarea pe ture a cadrelor didactice de la Grădinița cu Program Prelungit nr. 3, structură a Școlii Gimnaziale „Vasile Conta”, Iași

Grupa

Tura 1 (07:30 - 12:30)

Tura 2 (12:30 -17:30)

Mică A

Panainte Anca Elena

Petrișor Mariana

Mijlocie A

Ailincăi Maria Narcisa

Sofa Carmen Lenuța

Mare A

Cadăr Ionela Laura

Vieru Garofița Mihaela

Mică B

Puiu Roxana Maria

Socoleanu Delia Ana

Mijlocie B

Ionescu Alina Elena

Șurpănelu Zîna

Mare B

Ciotloș Cristina

Antoche Claudia

Mică C

Lucaci Suzana Elena

Mihoci Ana Maria

Mijlocie C

Vîrlan Alina Elena

Balan Adelina Mădălina

Mare C

Moșneagu Iuliana

Rusu Roxana

 

Programul zilnic în alternativa Step by Step al Grădinței cu Program Prelungit nr. 3,

structură a Școlii Gimnaziale „Vasile Conta” Iași

An școlar 2025-2026

 

TURA

NUMĂR DE ORE ACTIVITĂȚI DE ÎNVATARE

 

NIVEL I (37 - 60 luni)

NUMĂR DE ORE ACTIVITĂȚI DE ÎNVATARE

 

NIVEL II (60 - 72 luni)

Dimineață 07:30 – 12:30

Jocuri și activități liber-alese 2 h

ALA: Activități liber-alese (jocul liber)

ALA 1: Jocuri și activități liber-alese pe centre de interes , tranziții

ALA 2: Jocuri și activități liber-alese

(joc de mișcare/joc distractiv/joc în aer liber)

 

Activități pentru dezvoltare personală 2 h

ADP: Rutină - Servirea micului dejun- (deprinderi specifice)

ADP: Întâlnirea de dimineață (activitate cu întreg grupul de copii)

ADP: Rutină - Servirea gustării

(deprinderi specifice

ADP:Activități de dezvoltare personală: activități recreative și de relaxare /Momentul de lectură

ADP: Rutină - Masa de prânz

(deprinderi specifice)

ADP: Rutina - „Ne pregătim să ne relaxăm!”

 

Activităţi pe domenii experiențiale 1 h
DLC/ DȘ /DEC/DOS/ DPM

Jocuri și activități liber-alese 2 h

ALA: Activități liber-alese (jocul liber)

ALA 1: Jocuri și activități liber-alese pe centre de interes , tranziții

ALA 2: Jocuri și activități liber-alese

(joc de mișcare/joc distractiv/joc în aer liber)

 

Activități pentru dezvoltare personală 1 ½ h

ADP: Rutină - Servirea micului dejun- (deprinderi specifice)

ADP: Întâlnirea de dimineață (activitate cu întreg grupul de copii)

ADP: Rutină - Servirea gustării

(deprinderi specifice

ADP:Activități de dezvoltare personală: activități recreative și de relaxare /Momentul de lectură

ADP: Rutină - Masa de prânz

(deprinderi specifice)

ADP: Rutina - „Ne pregătim să ne relaxăm!”

 

Activităţi pe domenii experiențiale 1 ½ h
DLC/DȘ /DEC /DOS/DPM

 

 

 

După amiază

12:30 – 17:30

Jocuri și activități liber-alese 2 h

ALA: Activități liber-alese (jocul liber)

ALA 1: Jocuri și activități liber-alese pe centre de interes , tranziții

ALA 2: Jocuri și activități liber-alese

(joc de mișcare/joc distractiv/joc în aer liber)

 

Activități pentru dezvoltare personală 2 h

ADP: Rutina - Somnul copiilor

(activități de relaxare)

 

Activităţi pe domenii experiențiale 1 h
ADE: Activități recuperatorii și ameliorative pe domenii experiențiale

 

Jocuri și activități liber-alese 2 h

ALA: Activități liber-alese (jocul liber)

ALA 1: Jocuri și activități liber-alese pe centre de interes , tranziții

ALA 2: Jocuri și activități liber-alese

(joc de mișcare/joc distractiv/joc în aer liber)

 

Activități pentru dezvoltare personală 1 ½ h

ADP: Rutina - Somnul copiilor

(activități de relaxare)

 

Activităţi pe domenii experiențiale 1 ½ h
ADE: Activități recuperatorii și ameliorative pe domenii experiențiale

 

Notă: Marți, fiecare tură desfășoară în unitate 3 ore de activitate de pregătire metodico-științifică (reflecție didactică, bune practici, soluții, adaptarea activităților la nevoile copiilor).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Instituție beneficiară proiect POIM

"Școala mediu sigur și sănătos de învățare"

143400

http://www.isjiasi.ro/documente/comunicate/Comunicat_de_Presa2_inchidere%20POIM143400.pdf

 

 

 

212

 

Principiul alternării formelor de organizare a activității

- frontal, în grupuri mici, în perechi și individual și a strategiilor de învățare.

Principiul diversității contextelor și situațiilor de învățare 

- oferirea unui mediu educațional de contexte și situații de învățare diverse, care să solicite implicarea copilului sub mai multe aspecte: cognitiv, emoțional, social, motric.

Principiul învățării bazate pe joc 

 

 

- este activitatea copilului prin care acesta se dezvoltă natural, prin urmare trebuie să stea la baza conceperii activităților didactice de toate tipurile.

Principiul parteneriatului cu familia și cu comunitatea 

 

- este necesar ca între educatoare și familie să se stabilească relații de parteneriat, care să asigure continuitate și coerență în demersul educațional; familia reprezintă un partener activ, nu doar receptor al informațiilor furnizate de educatoare referitoare la progresele realizate de copil; totodată, este importantă înțelegerea valorii educației pentru comunitate și participarea comunității la procesul educațional, în perioada timpurie.

Principiul individualizării 

- organizarea activităților ține cont de ritmul propriu de dezvoltare a copilului, de nevoile sale, asigurându-se libertatea copiilor de a alege activități și sarcini în funcție de nevoile lor.

principii aplicate în demersul educațional 

Misiunea grădiniței

 

Grădiniței cu Program Prelungit nr. 3 este de a oferi copiilor o educație pentru o lume în schimbare, formându-le capacități, deprinderi și competențe într-un  mediu sigur, incluziv, colaborativ, cu accent pe starea de bine a copiilor și a cadrelor didactice.

Despre noi

copii fericiți

18

 

educatoare

    8

PERSONAL NEDIDACTIC

2

PERSONAL AUXILIAR 

VIZIUNEA GRĂDINIȚEI

 

Grădinița P.P. Nr. 3 va deveni una din grădinițele dorite din regiune, apreciată de copii, părinți și comunitatea locală pentru eficiența activităților instructiv-educative, pentru autonomia, încrederea și creativitatea dobândite de preșcolarii noștri, esențiale pentru integrarea în societate.

 

Grădinița noastră de copii este:

 

 

prima grădiniță din Iași care aplică alternativa Step by Step la grupe.

 

gata să ofere educație de calitate copilului tău.

 

implicată în proiecte legate de comunitate.

 

prietenoasă cu natura.

 

spațiu dedicat copilului pentru liniște și învățare.

 

ACTIVITATEA PE CENTRE ÎN ALTERNATIVA STEP BY STEP 

Centrul CONSTRUCȚII  noi ne jucăm cu cuburi sau alte jucării cu care putem construi. Ceea ce ne atrage la acest centru este creativitatea și distracția. Centrul cu materiale de construcții ne stimulează dezvoltarea și progresul educațional prin intermediul construcțiilor de clădiri, al formării noțiunilor de înălțime, greutate și formă.

 

Centrul JOC DE ROL - Aici, noi ne jucăm de-a oamenii mari și învățăm să interpretăm noi roluri. De asemenea, învățăm cum să relaționăm unii cu alții, exprimându-ne emoțiile și sentimentele, legăm prietenii și învățăm cum să le păstrăm.

 

Centrul ARTĂ - Aici, noi creăm colaje, modelăm, pictăm, desenăm cu materiale de calitate (plastilină, pastă de modelat, lut, deșeuri textile) și instrumente specifice (foarfeci, creioane, pensule, spatule).

 

Centrul ȘTIINȚĂ - Este spațiul în care preșcolarii fac experimente și descoperiri. Sunt încurajați să utilizeze instrumente specifice de cercetare: microspcop, lupă, materiale din natură. În cadrul acestui centru, preșcolarii își dezvoltă gândirea logică, pentru înțelegerea relațiilor dintre obiecte și fenomene.

 

Centrul ALFABETIZARE - Aici, putem să vă ascultăm poveștile, poeziile, ne putem uita împreună la cărți. Ne place foarte mult să ne confecționăm singuri cărți din foi veline, să scriem, să citim, ceea ce ne ajută la dezvoltarea independenței și conștientizarea propriilor competențe pe măsură ce dobândim “competențe literare“.

 

Centrul NISIP ȘI APĂ - Ne place să ne stropim, să umplem găletușele și să turnăm apă în ele, să facem jucăriile să plutească ori să se scufunde. În nisip ne place să săpăm, să cernem și să îngropăm. Combinăm nisipul cu apa și modelăm, construim și facem tuneluri.

 

Centrul JOC MANIPULATIV - Jocul de reconstituire de imagini ne ajută să înțelegem conexiunile spațiale, ne dezvoltă priceperea în a rezolva diferite probleme, ne perfecționează coordonarea oculo-motorie.